gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Äntligen fredag....

Kategori: Allmänt

Så var det fredag igen!!!

Sen mat, här fixas sonens rum!

Blåsigt är det, men än så länge sol!!!

Idag blev det Fläskfilégryta & Potatisgratäng

Fläskfilé brynes & saltas & peppras!

Sambal Oelek , Soya, Vitlök, Tomatpuré & paprikapulver....

Grädde förstås & Maizenastärkelse

Gratängen förkokar jag lite.....

Potatis, gul lök, salt, pepparmix & svartpeppar från kvarn...

Vatten, Grädde & Lätt Creme Fraiche & Troccomare Örtsalt



Har hunnit med både promenad & cykeltur i blåsten, men det får bli ännu n promenad för nu är jag så mätt...

Önskar alla en härlig fredag! /Gizze




Kommentarer

  • madeleine säger:

    Vilken tur att du inte blåste av cykeln idag för usch va det har blåst till och med här hemma hos mig har det blåst bra...



    Har haft ont i nacken idag så det har blivit en ganska lugn dag ingen promenad för mig gillar inte när det blåser...



    Ha nu en riktigt mysig fredags kväll..

    Kramen

    2010-05-07 | 20:34:58
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: