gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kladdkaka med Polka

Kategori: Allmänt

Idag blev det rester av gårdagens kyckling, med sallad & pasta till!

Gjorde även en god kladdkaka med Mmmmmarabou Polka i.....den va go.....ska bjuda på den i morgon till fikat!

3ägg
2 dl socker
1½ dl vetemjöl
1 krm salt
2 tsk vanilj
50 g bregott smält med
50 g mörk block

Allt röres samman, hälles i smord form häll på 100 gram hackade Marabou Polka

200 grader 16 minuter

sen blev det Pitabröd fyllda med köttfärs, riven mozzarella & sallad
Nu blir det soffan! Ha en fin kväll! / Gizze


Kommentarer

  • madeleine säger:

    Hej!



    Kladdkaka ä inte min favvo direkt men måste säga att din variant låt riktigt god.



    Här har det varit en dag med lite små pyssel som avslutades med en spring runda så nu sitter jag och väntar på att kaffe koppen ska fyllas med denna goda dryck men nu utan socker eftersom jag från och med idag ska dra ner på den varan.

    Hoppas din dag har varit bra min har varit helt ok faktiskt.

    Ha en mysig kväll i soffan...Kramen på dig

    2010-05-26 | 20:00:09
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: