gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttfärspaj & Gizzekakor

Kategori: Allmänt

Har faktiskt hunnit med lite sen jag kom hem från kursen, men åkte först en snabbis till goa vänner och fick några ord med dom =)

Snabeldraken har fått göra en tur, trasan har gjort lite också...

Bestämde mig för att göra en Köttfärspaj till morgondagens lunch..hinner ju ej stå och laga mat då.
Köttfärssås, tomater, gul paprika...
Ost....Ägg, Grädde, Havsörtsalt, Chilipeppar, Paprikapulver...

Sen fick jag för mig att göra några Kakor...Gizzez kakor med Mandel & Marabou Mjölkchoklad..

200g bregott
1 dl socker
3½ dl vetemjöl
1 tsk Bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl hackad mandel
50 g hackad marabou

175 grader 13 minuter....


Nu ska jag se till att få mig lite mackor och thé...hoppas ni har en härlig kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Katta säger:

    Ja du, nu blev jag ju sugen på varm oboy och kakor med = )



    Trevlig kväll! =)

    2010-11-17 | 19:53:28
    Bloggadress: http://www.saerze.wordpress.com
  • Linda säger:

    Mmmmmm.... Pajen och kakorna ser fantastiska ut!



    Ses imorn!



    Kraaaam!

    2010-11-17 | 21:57:06
    Bloggadress: http://jolinsinredning.blogspot.com
  • madeleine säger:

    Vilken smaskig paj...Kakorna såg inbjudande ut..:)



    Här har det varit lugna gatan idag och kommer att avslutas med stickningen och en varm kopp oboy i soffan



    Många kramar till dig Gizze

    2010-11-18 | 18:24:45
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • walla säger:

    allt ser helt underbart ut & jag vet ju att det smakar gott med ;) Lite nyfiken på allt ... berätta nånstans :))))



    trevlig helg!

    2010-11-19 | 08:36:30

Kommentera inlägget här: