gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Het Köttgryta & Ris

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag.......
Har inte kommit in i att sitta stilla ännu....försöker i alla fall att lyssna och lära....

Gjorde gryta igår, så god, så den har jag lunchat på nu!

Grytbitar som fick puttra i två timmar...med

Ny (för mig) krydda  Kakao & Chili


Supergod verkligen...

kakao & chili.. (Santa Maria)
lök..
oxbuljong..
röd & grön paprika
vattenkastanj
soya, tomatpuré
ingefära
vitlökspeppar från Alpnaering
sambal oelek...
lite salt...

maizenastärkelse att reda med
Ris & Sallad till...
Så mycket mat...fick jag i mig, kan ju inte skylla på att jag arbetat hårt med kroppen hihi, men de små geni knölarna har fått jobba...

Nu blir det promenad innan det får bli nån go kaka......

Ha en fin fredags eftermiddag ! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: