gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Moster Kickis färsbiffar

Kategori: Allmänt

Vilken solig & fin dag....tog en promenad förut. ska allt bli en till senare...

Var på kursstart igår- får väl se hur det går....jag har svårt att sitta still...min rygg gillar det inte, och inte resten av kroppen heller..
Då var jag hem på lunch och åt upp resterna från Kycklingfilén & Potatisgratängen

Idag blev det min moster Kicki´s Färsbiffar.....jag var ju barn så jag vet ej vad hon hade i, men de är gjorda på Fläskfärs & Ost på som smälter!
Salt, Svartpeppar & Lökpulver (lata jag), ett ägg hade jag också i ..och lite vatten
de fick puttra en stund , med lite vatten och en skvätt grädde ;)
Potatis & Rårivna Morötter till...för det fick jag alltid av moster ;)


Nu är jag sådär mätt igen...

Och nu ska jag iväg till en kompis på en fika...kanske klarar jag att bara ta mig Kaffe...kanske hihi

Ha en fin dag! / Gizze

Kommentarer

  • josefin säger:

    Hej! Vad gott det ser ut, nu blev jag hungrig...

    Hoppas allt är bra! Följ mig gärna i min vardag som lärarstudent, min musik, mina drömmar och min träning! kram!

    2010-09-22 | 11:42:24
    Bloggadress: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här: