gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ännu en dag med sol

Kategori: Allmänt

Så härlig dag! Lagom varmt...i alla fall vid sjön :)

Fått min Tvättmaskin fixad!!!!!! = Lycka

Igår blev det Falukorv & Stuvade Makaroner till lunch!


Badade.....och fikade...sen blev det Grillat!
Gjorde en snabb Potatissallad av färskpotatisen som fanns kvar från dagen innan...
Med lök- Alpnaering Chilikrydda- Curry-Vitlökspeppar- äpple-röd paprika..Havsörtsalt..lätt creme fraiche majjo & fil
Mycket god!

Grillade Kyckling- Flintastek & Korv..Sallad till  (Och lite rött)



Idag blev det Torsk i ugnen...med Dragonsås! Det har jag inte gjort sen ja jobbade på dagis...blivit bortglömt...
Fick bli Pulvermos till...



Ikväll har jag tvättat...och tvättat...och tvättat :) Skönt när det funkar igen!

Blev så glad när jag helt plötsligt fick en kasse Kantareller!
Nu är de förvällda och ligger i frysen- men självklart blev det Smörstekta Kantareller på mackorna ikväll!!!


Så gott!

Nu blir det tv soffan....Kommisarie Lewis.....

Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: