gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Grönsakssoppa & Nybakt Bröd

Kategori: Allmänt

Igår hann jag med lite grann...och kände att jag hade energi...kanske inte fullt så alert idag..men har fått lite gjort :)
Igår kväll blev det  Lax -Potatis- Morötter & Palsternacka! Kall Vitlökssås till :)
Laxen stekt i milda..med Flingsalt..Svartpeppar & Alpnaering Dill & Gräslök!


Idag efter frukosten blev det en skön promenad!

Sen har jag tvättat...diskat..dammsugit..bakat Bröd och gjort Grönsakssoppa...(med klimp- som min moster alltid gjorde när jag var liten)
Smakade bra!



Gjorde mig en tur till Erikshjälpen...hittade det jag sökte :)

Nu är det dags för en promenad igen..innan regnet kommer..

Därefter ska jag experimentera lite i köket :-)

Ha en fin dag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: