gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez Knäckpaj

Kategori: Allmänt

Elin...kunde ej kommentera hos dig så lägger in Knäckpaj receptet här igen...
Det är jag som hittat på det....skulle göra nåt nyttigt, men slutade inte riktigt så...men gudagod är den ;-D



Knäckpaj!

Till pajsmeten:                           

2 ägg
1½ dl socker
1 tsk vanilj
1 dl rågsikt eller grahamsmjöl
2 dl fiberhavregryn
50 gr bregott ( smält)

Allt bara röres samman & hälles i smord pajform.

200 gr ugn 15 min

Knäck kokas ...

25 gr bregott
1½ dl grädde
1½ dl socker
1 dl sirap (ljus)

Kokas till lagom konsistens & hälles över kakan! En klick grädde till!

(vill man så kan man ta 2 msk kakao i knäcksmeten) 

Njut! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: