gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Helgen som gått...

Kategori: Allmänt

Så var det måndag igen....
Tiden rusar iväg...

I lördags kväll hade jag tänkt göra helstekt fläskfilé, men det var så mycket att putsa på den så jag gjorde en gryta istället!
Med rödvin, tomatpuré, rosépeppar,buljong,soya, vitlökspeppar..salt gul lök & röd paprika!
Klyftpotatis & Sallad till!

Smakade bra! Var film och soffan som gällde ....

Gjorde även en Kladdkaka med Chili kakao & gizzez chokladsås igen!


Igår , söndag blev det Kyckling gryta & ris...och sallad...

Efter det tog vi en skön promenad! Härligt ute! Men så halt på vissa ställen...

Nu har jag ätit frukost och ska försöka göra nån nytta!
Idag blir det rester av gårdagens mat! Enkelt!
Önskar er en fin måndag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: