gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Chili kakao kladdkaka med gizzez chokladsås

Kategori: Allmänt

Fredag! Känns bra!
Fick för mig att göra en Kladdkaka....det blev en med Chili Kakao....och gizzez chokladsås över ;-D



Tog:
3 ägg
3dl socker
2 dl vetemjöl
1tsk vanilj
½tsk bakpulver
1 krm salt
Lite Chili kakao krydda (Santa Maria)
100 g bregott
100 g mörk block

180 grader 17 minuter

Gizzez Chokladsås:

75 g margarin (faktiskt godast med margarin)
1½ dl socker
½ msk vetemjöl
1 msk kakao
3 msk mjölk....kokas 5 minuter...
(jag gjorde dubbel sats för att ha lite vid sidan om också ;-D Den är underbar på glass!!!)

Nu ska jag se till att komma utanför dörren en tur....
Här blir enkel lunch...resterna av Torsk & Mos från igår...får bli nåt gott till kvällen sen!
Ha en fin fredag allihop! / Gizze

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Mmmm!!

    Det där vore nog en kaka för vår dotter Patricia hon älskar allt va chokladkaka ä..



    Ha nu en riktig härlig fredag me möe fredagsmys...



    Kramen

    2011-01-28 | 10:38:28
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Lola säger:

    mumma!! Älskar kakor. Ha en mysig fredag kväll. kram

    2011-01-28 | 13:07:03
    Bloggadress: http://hearttoheartblogg.se

Kommentera inlägget här: