gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fredag...en regnig sån

Kategori: Allmänt

Vaknade av åskan i morse...så det var bara att dra ur allt som var...
Regnet bara vräkte ner....(inte blir det färre sniglar i trädgården av det )
Dagbarnen och jag har haft en mysig dag! De är otroliga..duktiga glada och snälla barn :)
Idag åt vi Varmkorv & Potatismos.. i moset bara lite peppar, salt , pepparmix & persilja + smör & mjölk såklart :)
När de gick hem ställde jag mig med Maten! Lovat min far att fixa mat till en fest!
Det blev Potatissallad...en krämig sån!
Pastasallad! ..med soltorkad tomat, salladslök, fetaost, körsbärstomater och min goa Basilika & Vitlöksolja!

Bulgursallad! ...med hackad tomat, hackad gul paprika, olivolja, rapsolja, lite vinäger, Havsörtsalt, Chili, Cayenne, Curry, Färsk Oregano & Vitlök



Fläskfilé blev det också...men den ligger och gottar sig till i morgon , då den ska skivas och upp på fat!
& jag gjorde som kockarna gör...sippade vin :) Ps...vi provsmakade...och vi är i alla fall nöjda och fick önskan om recept på Bulgursalladen av en kokerska...innan jag ens själv provat av den :)
I morgon ska det bakas Baguetter...så de är helt färska!
Nu ska jag läsa bloggar och kolla genom lite foton!
Önskar er alla en fin helg! Det är visst Pingst...det hade jag missat...// Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: