gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Måndag igen..

Kategori: Allmänt

Blev väckt tidigt av att telefonen ringde....mitt i en dröm...då det var hål rakt ut i trädgårn från badrummet....
Lite stressande..men som tur var bara en dröm!

Väl uppe...seg och stel..bestämde jag mig för att göra ett ryck- så jag städade garderober och har kläder på vädring!
Sen blev det en promenad innan det var dags för lunch!

Krämig Pasta med Kassler....Stekte på kasslern lite...gjorde en god ost- vitlöks- gräddig sås...med Provencal krydda, Vitlökspeppar & Troccomare Örtsalt!


Sen tog jag ännu en promenad.....
Väl hemma tvättade jag alla fönster...i ren protest mot min kropp som inte är min vän
Var sen iväg och fick mig kaffe....

Ikväll blev det Gröt igen...och så satte jag en deg- blev två lite grövre Bröd!


Jäst, vatten, olja, salt, lite sirap, russin, fiberhavregryn, rågdlingor, solroskärnor, linfrön, rågsikt & vetemjöl :)
Lär slinka ner en brödbit innan läggdags :)

Hoppas ni har en fin dag! / Gizze

Kommentarer

  • Astrid säger:

    Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

    2011-07-11 | 07:19:21
    Bloggadress: http://gravidforsakring.net
  • Smsa Låna säger:

    Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

    2011-07-20 | 05:00:00
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här: