gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Måndag

Kategori: Allmänt

Var ganska fint i morse när vi kom upp...men sen öppnades himlen...
Har handlat lite inför midsommar, här blir lugnt och mycket enkelt!

Tog en promenad innan regnet kom! Skönt!
Inser nu att jag ej tagit något förmiddagskaffe, så nu är det på- hvdvrken kommer som en raket annars...
Lunch idag:

Köttgryta & Ris! Riktigt Gott & Hot!!!

Hade kvar en Fläskytterfilé i kylen, tog den , gul lök, gul & röd paprika,salt, soya,thai sweet chili, vitlökspeppar från Alpnaering och deras nya Chilikrydda!
Det blev som sagt hot :)


Sen har jag gjort en Jordgubbs-Cheesecake hoppas den blir god...Ska dekoreras med
Färska Jordgubbar också!



Tog 15 Digestive kex
100g Bregott

Mixade 300g  färska Jordgubbar med
3 msk Florsocker

Blandade 300g Philapelpia ost med 1½dl Lätt cremefraiche

Blandade samman allt och hällde i formen - över Digestive botten :)

(Hittade ett recept på Cheesecake med en botten av Drömmar..det ska provas frampå, fast jag gör väl liksom nu lite på mitt sätt)

Nu får jag ta mig i kragen och få nåt gjort! Ha en fin måndag! / Gizze

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Hej!

    Pehr hälsar och tackar för gratulationen. Det är gott att det inte är fler kalas nu. Behöver vila lite tror jag :) haha ha en fin kväll

    kram!

    2011-06-20 | 18:52:22
    Bloggadress: http://hurtankervi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: