gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Regn ..sol..regn..sol

Kategori: Allmänt

Ja vilket knas väder vi har...
Har i alla fall haft en härlig dag!
Förmiddagen spenderades först i lekparken, med dagbarn och god vän och hennes barn :)
Så kom regnet...så vi fick rusa hem..då blev det lek på altanen!
Lunch idag: Köttfärssåsen & Spagettin från igår..blandat med Köttfärsbiffar ...ketcup..kryddor & Grädde :) De älskade det! ( Jag också hihi )
Kunde ju inte med att kasta allt som var kvar när det bara var ett barn igår...
Sen lekte vi inne,, och ute...och i lekparken igen...
Har varit och handlat...i Fyra (4) affärer...för att få det jag behövde...bara potatisen som fattas och den är beställd!
Har lovat att fixa lite mat i helgen som kommer :)
Sen blev det ett glas vin ...och alldeles för mycket chips....(blev lovad på Ica att man går ner i vikt av chips!!!)
Har gjort en Gizzez Knäckpaj!
Den ska njutas i morgon med grädde och svenska jordgubbar!
Sonens sista dag andra året på gymnasiet...
Har Alltid haft jordgubbstårta, men nu ville han ha Knäckpaj!
Nu borde jag ta fram dammsugaren...men nej det får gå en dag till....
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: