gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fiskat lite...

Kategori: Allmänt

Jo ....i frysen fanns ett paket torsk....så det blev ugns Torsk...med charlottenlök, tomat, dragon, persilja..salt & peppar....och så grädde förstås!


Skum bild...då jag glömde fota innan vi hade käkat..så bara resterna som syns på denna  ;-)
De ska ätas upp i morgon tillsammans med Västerbotten pajen som blev över...

Fick idag en förklaring av Milko....jag mailade och klagade angående deras grädde på 5dl...har haft problem när jag vispat den...den har varit glansig...och snabbt blivit lös igen..inte alls bra när man ska spritsa tårtor t ex..och ibland har den varit klumpig..tydligen beror detta på att den pastöriserastill högre temperatur och är homogeniserad...detta borde ju upplysas om ...
Nu fick jag i alla fall svar på varför...och felet ska rättas till och jag kompenseras! Tack Milko!

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund och sen får det bli lite thé och mackor!
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: