gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzekakor

Kategori: Allmänt

Blev sugen...och måste ha något till kaffe gästerna....fick besök som älskade de här...
Har ju gjort dom några gånger nu...

Gizzekakor:

200 g Bregott
1 dl socker
3 dl mjöl drygt...
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
100 g hackad Marabou Mjölkchoklad...Mmmmm

175 grader...14 minuter


Gjorde även en snabb fusk variant på Cheesecake......tror jag får efterlängtat besök..


Hoppas det ska smaka ;-)

Har varit och fått mig lite thé och mackor...nu blir det bloggläsning och sen sova....I morgon är det Freeeeda!
Le och få ett leende tillbaks! / Gizze

Kommentarer

  • Lola säger:

    hmmm den där cheesekakan ser god ut. Sån gillar jag, både frozen or not. Gillar mkt kakor egentligen. När jag var liten och fick min veckopeng, 10 kronor, så gick jag till Ingels Cafe i Ingels. De hade världens godaste munkar och wienerbröd. Då köpte jag en munk och en burk coca cola och njöt. Supernöjd. Det var mitt lördagsgodis. Mamma tyckte jag var knasig men men.. fast jag har aldrig gillat vanlig gräddtårta. Det är bläk.. men du får gärna överbevisa mig. ;)

    kram

    2011-03-03 | 22:47:52
  • Lizzi säger:

    Gizzekakorna måste ju smakas!! Får nog bli Söndagsbak efter jobbet:)) Ha en underbar helg! Kram

    2011-03-04 | 09:59:03
    Bloggadress: http://lizzibitch.blogg.se/
  • Madeleine säger:



    Såg rikigt mumsigt ut..



    Ha en trevlig fredag..

    2011-03-04 | 18:19:30
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: