gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ännu en härlig dag!

Kategori: Allmänt

Vaknade i morse och solen sken in....så härligt...sen har det varit mulet och regn..men vi har haft en toppendag i alla fall!
Tog mig en långpromenad i morse...fixade lite hemma...

Fick fikabesök..då satt vi ute...inte så varmt men solen kikade fram i alla fall =)

Fick även besök på lunchen!
Idag blev det en Italiensk Soppa & NybaktBröd!


Soppan gjorde jag ofta på dagis och den var uppskattad! Av stora och små!
Idag hade jag dock ingen grädde i utan körde en mager variant!

Olivolja, Vitlök, Gul lök, Röd Paprika, Krossade Tomater Oregano (idag färsk Basilika)
Buljong...salt & peppar från kvarnen! Jag hade lite fetaost i min soppa =)


Bakade ett Bröd...
Jäst Vatten Olja Salt Vitlökspeppar Oregano..
Fiberhavregryn, Rågsikt & Vetemjöl...

Fick jäsa två ggr...men knådade ej utan bara hällde ut degen på plåten...
(Körde brödet till  98 grader... )


Vi tog oss ännu en promenad..sen fick jag smått på besök, så dagen har varit härlig =)
Då kom även ett födelsedagsbarn och fick sig lite kaffe och bullar!

Ikväll har vi grillat! Igen...

Fläskfiléspett ( Köpt Smokey Honey) Gott men ännu godare med egen....


Potatis halvor i ugn, Vitlökssås & Sallad...lite Bröd också =)


Så gott...nu blir det soffläge och film....

Hoppas ni har och har haft en härlig dag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: