gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Man tager va man haver...

Kategori: Allmänt

Var så stel och trött när jag skulle upp i morse, men med en stor mugg kaffe blev det liv i mig =)
Dammade, dammsög, moppade golven..fick i en maskin och tog sen en skön promenad!
Tog mig en kopp kaffe igen...och fick på lite mat!

Hade kvar Falukorv...Så det blev Falugryta & Mos!


Gul lök- Falukorv- Taco Ost- Passerade tomater- provence krydda..vitlökspeppar & salt!
(Hade en öppnad burk Taco Ost & Passerade Tomater kvar sen soppan..)

Mos på Potatis- Smörklick- Mjölk- Persilja- Salt- Peppar ( Liten nypa socker och aningen Aromat)

Nu ska nästa tvätt hängas...sen hoppas jag få mig lite sol innan det försvinner bakom molnen.
Ha en fin dag...snart helg! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: