gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Adventshelg

Kategori: Allmänt

Ja så har vi kommit in i Advent.....

I lördags åkte vi iväg på Skyltlördag....och fikade hos go vän! Barnen hade tjatat om att åka till henne :)


På vägen hem blev det Burger King lunch....


Väl hemma lek inne....och jag rullade Köttbullar.....

Så det blev köttbullar och makaroner till kvällsmat....

Igår var det ju 1:a Advent- började dagen med frukost och pepparkaka och Adventsljus tänt vid tv:n....Sen blev det fika flera gånger....


Mor kom på besök och till lunch gjorde jag : Stekt Kummel- Pressad Potatis- Hemgjord Hollandaise och Smörkokta Morötter!
Gillades av alla! Tackar sonen för så god fångad fisk!


Vi tog oss ut på stan och Dansade runt Granen...och lämnade Önskelista till Tomten :) Var blåsigt, men så fint ute!
Hemma igen så blev det fika med både Kaffe och Glögg.....

Kvällen var soffhäng med mor och son...sallad med avocadoröra och sen rök det sista i chipspåsen :)

Idag har vi varit en tur på stan, köpte lite pyssel så nu har vi gjort Julgranskarameller :)  Spagetti & Bacon & Champinjonröra till lunch! Gott!


Nu har jag bakat...mer Saffransbröd åt folket!
Är helt tokig i Saffran och min goa kompis tipsade om Hjorthornssalt i Saffransbrödet...tackar för det, smakade ypperligt (fast jag alltid varit nöjd med mina lussebullar)


Blev lyckat...Mmmmm

Känner mig inte helt pigg...så nu blir det soffan med tända ljus och täcket....
Lark Rise till Candleford blir perfekt ikväll!
Barn trillar in halv sju i morgon ...tio timmars dag plus kvällsträff med jobbet...lär vara trött efter det...

Ha en fin kväll...glöm inte släcka ljusen! / Gizze

Kommentarer

  • walla säger:

    ser fantastiskt ut! Saffran är underbart! Önskar dig en jättebra dag :)

    2011-11-29 | 09:54:39
  • Anki säger:

    Tack för besöket och välkomna åter :) Kram

    2011-11-30 | 09:22:26

Kommentera inlägget här: