gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fått lite gjort....

Kategori: Allmänt

Var uppe tidigt...var en tur till Karlstad till Sjukhuset...en snabbtur in på IKEA...Åkte in och sa hej till mor på jobbet...

Hem och tog lite flingor och fil...fick mig en promenad!
Hem och körde en tur med dammsugaren och plockade in ved!

Gjorde Omelett....Gott och enkelt...


Fick för mig att baka!
Det blev Siktkakor.....(får nog göra en omgång till innan jul - orkar nog inte vara "sparsam" på dom)


Gjorde Strassburgare...kakor som min moster alltid gjorde till jul förr...men hennes var vita och rosa eller vita och gröna...mina blev gröna och blå!
Det blev tyvärr torra...degen var lös och jag tog i mer mjöl...skyll mig själv, men Strassburgare har jag :-D


Mamma gjorde altid Havreformar..så det gjorde jag också, de blev supergoa! Men jag tar mandel istället för nötter...


Muffins...med alltmöjligt i....ägg.. socker..farin..bakpulver..mjöl..kokos..kardemumma, kanel, ingefära, nejlikor...smör...Så goa!


Så nu måste dammsugaren göra ett äre varv i köket igen...

Sen tv soffan...Bonde söker fru och Kakao och Nybakt Siktkaka med Ost!
Gokväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: