gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kylig morgon...

Kategori: Allmänt

Idag är det minsann lite vinter känsla...kallt ute och de sa nyss på radion att det är Snö i Höljes....Vintern är på väg.

Igår var här långdag...ute både för och eftermiddag  (Igår var ju så skönt ute)...inskolning..lite pyssel..och lunch blev:

Köttbullar Potatis Gräddsås & Rårörda Lingon...Morötter, Broccoli tomat och Gurka :) Så himla gott...ibland skulle man kunna slicka tallriken hihi

Hade rullat köttbullar och skalat potatis och morötter på morgonen innan vi gick ut...

Fick på eftermiddagen kaffebesök av go vän...sällan vi ses...jag ska ta mig i kragen och komma till dig :)

Kvällen var det soffmys med brasan tänd som gällde...en kopp thé och kex och ost =)


Eftersom jag hade gjort så mycke god sås igår ska den ätas idag..potatisen är skalad (den ska bli mos) och till detta ska vi äta hamburgare...
Men först en dusch och lite fix innan barnen kommer!
Önskar er en fin dag denna onsdag! / Gizze

Kommentarer

  • Kaosmorsans Vardag säger:

    jaaaaaaa snö vill vi ha=)))))



    åt nästan samma mat igår vi, köttförslimpa med gräddsås potatis och lingon=) (gjort på älgfärs) smarrigt så=)



    ha en bra dag



    kramis

    2011-11-16 | 09:30:46
    Bloggadress: http://kaosmorsansvardag.blogg.se/
  • Walla säger:

    Jag lever ;)

    Idag ska jag köra köttfärslimpa! Längtar, med massa rosmarin. Kramen. Och vet NUUUUU kommer du till himlen, egna köttbullar :D

    2011-11-16 | 11:12:46

Kommentera inlägget här: