gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Hej där....

Kategori: Allmänt

Nej då ....har inte slutat blogga ...har bara inte haft tid ...och sen glömt av :)
Äter gör vi....mat-  var dag...och annat smått och gott....
Haft två underbart varma dagar med strålande sol :)
Allt sånt gör att vi orkar hösten sen...


Gjorde  Pannbiffar ( dragonsåsen med senap i),gul lök, oregano, peppar, salt, ägg...
Potatis, Go gräddsås , morötter & lingonsylt till :)


Bakade gott grovt bröd....jäst, salt, vatten, filmjölk, fiberhavregryn, rågsikt, vetemjöl, Solroskärnor, Krossat Linfrö, Pumpakärnor och Russin...Inget fett i.....glömde min slatt med olivolja....men blev så gott!

Tomat & Linssoppa....(röda linser, tomat, vitlök, gul lök, röd paprika, gul paprika och grön paprika...
Havsörtsalt, buljong, peppar från kvarnen och chilipeppar :)
Mums!


Kladdkake muffins..med Ganache och Smarties :)


Hunnit med att ha Film & Vinkväll med go vän...men kameran kom fram först när vi mumsat i oss en massa redan :)


Trevlig fika har hunnits med...ja just....bakade 110 Bullar också :)


Snabbmat i min ensamhet....framför tv:n...
Smörstekt Kycklingfilé- med Alpnaering Chilikrydda & Vitlökspeppar..och flingsalt :)
Bara Röd Paprika, Tomat, Fetaost och lite Balsamico på.....
Jo det gick ner lite rött och en godispåse också :)

Nu ska jag läsa bloggar inna det är sovdags....
Ha det gott! Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: