gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttgryta igen...

Kategori: Allmänt

Jo ja vet att ja sagt att här ska ätas fisk..men hade köpt kött så nu fick det bli en god Köttgryta igen :)
Med morötter,röd lök, vitlök, rödvin, oxbuljong, svartpeppar, cayennepeppar, chilipeppar, Troccomare Örtsalt, soya, tomatpuré och grädde! ( Och en skvätt av spadet från Kantareller jag fick idag!)


Broccoli, Tomat och såklart- Svartvinbärsgelé till!

Fått mig en promenad , men ska ta en sväng igen!

Var och fick mig kaffe och goda bullar på förmiddagen när grytan puttrade...


Vad har ni för er idag? Berätta!   / Gizze

Kommentarer

  • walla säger:

    jag gör åxå en gryta idag :)) En "böffis" Höst = soppor, grytor, bröd å ljus.

    Just nu tvättar jag, jag vill ha en tvättmaskin!! Jättemycket, hm... köpa eller icke köpa ?

    Julklapp eller inte julklapp ?

    Nu är det bokat, vi åker upp till Säffle lördag innan höstlovet och åker hem fredagen efter. mm.. datum? Ingen aning. Sista veckan i oktober i allafall.

    Kramen å hej

    2011-09-14 | 12:21:18
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: