gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Sandskädda.....

Kategori: Allmänt

Vilken dag.... :)
Efter frukosten tog jag promenad till god vän och fick fika och trevlig pratstund!

Därefter tog vi en långpromenad!

Hemma igen, blev det bara lite yoghurt & flingor...
En tur iväg och fick mig kaffe igen :)

Fixat lite....Fikat en tredje gång..sen var jag hungrig på Maaaaat!!!

Gjorde Sandskädda ( Sonen som varit på fiskeresa..hade aldrig ens hört talas om denna fisk)
Kokt i vitt vin & fiskbuljong, vitpeppar & lite salt...
Gjorde sen en go sås ...med grädde i :)

Stekte Grön Sparris...så gott! & Potatismos..av Näspotâter :)
Mums...vilken måltid...

Blir fisk i morgon också..för jag gjorde så mycke go sås så den ska vi äta upp i morgon hihi...

Nu kan de va nåt på g.....säger inte mer än... :)

Ikväll soffläge....Robinson och nån film...tända ljus också förstås..ute regnar det, och det kan det ju få göra- för idag har varit så varmt och skönt!

Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: