gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttfärssås & Spagetti

Kategori: Allmänt

Ja nog är det aprilväder.....ena stunden skiner solen ..sen snöar eller regnar det...

Men vi har varit ute på "Spring/Lek & Vitsipps promenad!"

Lunch idag blev Köttfärssås & Spagetti...Köttfärssåsen fick koka två timmar...så himla god ;-)


Nötfärs, Salt, Svartpeppar från kvarn, Vitlöksklyftor..Färsk Basilika, Oregano,Lökpulver, Passerade tomater...några droppar Vitvinsvinäger..soya..lite maizena majsstärkelse och vatten

(Till er som kommenterar och frågar om recept så säger jag...gör sällan mat med recept, men kan ju bli bättre på att skriva vad jag haft för ingredienser i alla fall)

Fått mig en promenad och nu är en tvätt snart klar....


Önskar er en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hej! Kan du inte skriva hur du lagar dina vitlöksmarinerade haricot verts? :)

    2012-04-18 | 00:44:16
  • Lina säger:

    Vad bra:) Det gör inget att du inte har mått, men jättekul att du lägger ut ingrdienslista:)))

    Tack:)))

    2012-04-18 | 12:09:37

Kommentera inlägget här: