gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Mitt nya Snacks

Kategori: Allmänt

Idag blev det Torsk i ugn till lunch....med potatis morötter och broccoli....och sås på...allt enligt önskemål från barnen som åt....rejält!

Sås på Smör, Grädde, Maizena, Dill, Provencalskkrydda, Salt & Svartpeppar från kvarn...och ett ägg!


Nu har jag gjort mammas recept på "hårt bröd" som hon säger...blev helt galen i detta....Snacks säger jag...Smakar en blandning av Pop Corn & Jordnöt :) Bra för mig som inte kan äta jordnötter ...



Enkelt är det också och jo ja har gjort det enligt recept ;-) Inte vanligt haha...

2 dl Majsmjöl
1 dl Solroskärnor
1 dl Sesamfrön
½ dl Linfrön
½ dl Pumpakärnor röres....
½ tsk Salt

½ dl Rapsolja
....blandas med 2½ dl Vatten...som kokas upp ...när det kokar hälls det över de torra ingredienserna....
Plattas ut i långpanna...på Bakplåtspapper...på med Flingsalt...

150 graders ugn 1 timme
! Mmmmmmmmm

Sonen hemma!

Soffläge för mig ikväll = egentid ;-)

Ha en härlig kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Walla säger:

    Det ser gott ut, Alva sa ååååå de ser gott ut!!!! Mamma, baka! :)

    2012-04-22 | 19:58:19
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: