gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kycklingfilé & Klyftpotatis

Kategori: Allmänt

Uppe med tuppen....
Ja det låter allt...men jag rör mig lite....och hamnar i soffan en stund...med morgonkaffe & julkalendern..
Fick mig en promenad...
 
Lunchat Kycklingfilé & Klyftpotatis..och gôrgo sås.... :) 

 
Hade Alpnaerings Chilikrydda, Havsörtsalt, Vitlökspeppar och pressad citron på kycklingen...
Slängde in kycklingen i ugnen och gjorde go sås på steksky, soya ,grädde, citron & gnutta sirap..Mumma!!!
 
Tog mig en fika i min ensamhet...
 
Nu ska jag läsa ST (hmm lär gå fort...)
 
Ni missar väl inte Morden i Sandhamn som började igår..shit va bra...
 
Klädde granen och fick fram lite Tomtar igår...så mysigt nu...
./ Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: