gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Bullbakande killar

Kategori: Allmänt

Igår blev här bara Sill & Potatis till lunch....var en snabbtur på Tuppen, tog lite vin och klyftor  & vitlöksbröd :)
 
 
Idag kom Guldkornen! Vi mumsade Fläskpannkaka....(det hade de redan önskat när jag träffade dom i veckan)
 
Sen bakade vi Bullar...de gjorde en plåt själva! Se så fina, de kavlade, jag hade på smör , sen hade de på socker och kardemumma...och rullade själva ihop så fint och skar bitar :) Bra gjort när man inte ens fyllt fem år!!!
 
Regnet öste ner, men vi tog oss en promenad till affären...många vattenpölar blev det :)
Sen lekte de ute länge....
 
Ikväll har vi gjort en Raggartur...ätit Kycklingfilé, Go Sås, Morötter och Potatis, Oj så de åt :)
Självklart har det mumsats godis också :)
Sett på filmer....och nu är de i säng....busandes....
Jag ska se film..../ Gizze

Kommentarer

  • Mor Maggan säger:

    Allt ser så gott ut, men killarnas bullar tar ju priset

    Svar: Visst gör dom, de var så duktiga!
    gizzez.blogg.se

    2012-07-29 | 12:19:07

Kommentera inlägget här: