gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Flyttgröt

Kategori: Allmänt

Igår tog jag med mig de sista Bakelserna och gick och tiggde mig kaffe....fick goa kramar...av de underbara!
 
Idag har jag gjort "flyttgröt"....min kusin flyttade och bärhjälp, nej det fick hon inte av mig, men mat till de som bar- det fixade jag!
 
Gjorde en Norsk Lapskojs :) Fläskgryta, (typ som Kalops) med Picnicbog, Lök, Morot, Äpple, Kryddpeppar, Lagerblad, Paprika, Chili, Soya....Potatis i på slutet...serverat med Rårörda Lingon!
 
Tog en tur till IKEA på hemvägen! Köpte nya Kaffemuggar & Assietter...var välbehövligt, och det vanliga med ljus , servetter osv..
 
Och, jag har fått en lånebil! Semestern är räddad! Tack snälla!
 
Nu ska jag plocka i ordning lite här hemma och sen bara slappa...regnet vräker ner.../ Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: