gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Till dig Lina

Kategori: Allmänt

Marabou Bregottkakor.....
300 gram Bregott
3 dl vetemjöl
2 ½ dl maizena
1½ dl socker
1 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
Ungefär 75 gram Marabou hackad....
175 grader 15-16 min
Jag tog Bullformar....brukar göra direkt på plåten annars eller i mindre form.../ Gizze

Kommentarer

  • Lina säger:

    Tack! Du är en pärla:D Dessa ska provas(:

    2012-05-10 | 10:56:33
  • Lina säger:

    En fråga bara, kan man ha smör istället för Bregott eller blir det inte lika bra då?

    kram på dej(:

    2012-05-10 | 10:57:34
  • gizze säger:

    Det går säkert alldeles utmärkt Lina....bara att de heter BRegottkakor ...och jag använder mest Bregott, även i Bea & Hollandaise...passar mig bättre! // Gizze

    2012-05-10 | 15:56:45
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/
  • Walla säger:

    Har inga pengar att köpa för, inga pengar alls. Längesedan ja var så ledsen. Helt knäckt!

    2012-05-11 | 18:07:22
  • Walla säger:

    Har inga pengar att köpa för, inga pengar alls. Längesedan ja var så ledsen. Helt knäckt!

    2012-05-11 | 18:07:26
  • Helen säger:

    Hejja på Gisela :)) Du får ju in lite recept då och då, ser jag. Din blogg är ju jätte-poppis,, jag länkar ju till denna genom min blogg,,,så dom som läser min,,har ju blivit alldeles tokiga i din mat-blogg :))) Dom blir ju hysteriska när dom ser bilder på all go mat,, och inte får några recept:) Så du får skriva ner recepten snart,,,vilket du vill eller inte "fniss",,, Kram,, ha en bra Martens-Lördag

    2012-05-12 | 13:09:54

Kommentera inlägget här: