gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Chokladtosca med Ganache ...Tomatsoppa

Kategori: Allmänt

Precis som jag skulle hälla upp mitt morgonkaffe...så kom Herr Råbock på besök...(Nej jag matar honom inte längre)
Drack mitt kaffe...tog min drink: Hallon- Blodapelsin & Citron!

 
Skulle precis börja med degen..när jag kikar ut på grannens tomt...där leker två katter med en Råtta...(läs mus)
Rena rama djurparken här....
 
Degen står fortfarande på jäsning ska bli bröd om nån timme...vad vet jag inte ännu... :)
Min fördeg innan den åkte ner i assistenten med annat...
Tog mig en promenad...drack kaffe och tog en morot...
 
Gjorde en Gizzekaka :)
 
Chokladtosca med Ganache :) Som jag brukar säga..ska jag äta så ska det vara gott!
 
Den ska njutas till eftermiddagskaffet!
 
Lunch med sonen som gör halvdag på fredagar...Tomatsoppa!
Den blev riktigt smarrig :)
 
Nej nu får det bli en promenad igen...gick ganska bra att gå förut...visst gör det ont, men jag tar mig fram :)
Ha en fin fin fredag alla! 
Ps ikväll blir det mumsmat...hihi och i morgon också..för då ska grillen invigas för året :)   / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: