gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Marabou Mjölkchokladkladdkaka Receptet

Kategori: Allmänt

Lägger upp receptet efter önskemål.....
Lycka till :)
 


Ja här kommer receptet på den supergoda Mjölkchoklad kladdkakan!

100g smör
100g Mjölkchoklad
2 ägg
1½dl strösocker eller råsocker eller farinsocker
2 dl vetemjöl
1tsk bakpulver
2 krm salt

Fyllning 100gram Mjölkchoklad hackad
Garnering 50g smält mörk choklad
Smält smöret- ställ grytan vid sidan och bryt ner chokladen så den smälter

Vispa ägg och socker pösigt
Rör i mjölet blandat med bakpulver salt och chokladsmöret
Spänn bakplåtspapper i botten på form med löstagbar kant,
häll smeten i formen.
Grovhacka fyllningschokladen och strö över

Grädda i nedre del av ugnen 175* 15 minuter
Ta ut, låt svalna minst två timmar,
Smält den mörka chokladen och spritsa över kakan!
Servera Glass till!
                                                          / Gizze
     

Kommentarer

  • Carin säger:

    TACK// Denna bakar jag i morgon, mannen min fyller år. Glass, ja så gott till/ Hör av mej om resultatet! Tack än en gång/Carin

    Svar: Härligt! Grattis till mannen då! Denna ska du se att han uppskattar :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-08-14 | 20:07:32
  • Carin säger:

    Hej// Så fin kakan blev, snart ska här ätas. Ser verkligen läcker ut där den står// Carin

    Svar: Åh vad kul Carin! Hoppas ni ska gilla den...jag tycker den är underbar! Smakade den första gången hos min goa Holländska kompis :) Ha så trevligt! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-08-15 | 17:04:55

Kommentera inlägget här: