gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Soligt idag igen!

Kategori: Allmänt

Uppe tidigt, men tar det lugnt...gjorde nog för mycket igår...alltså för mycket = Promenerat, diskat, dammat lite , dammsugit och moppat köksgolv...var soffläge hela kvällen med ont...
Kaffe & Drink : Blåbär- Apelsin & Citron
 
Duschat...plockat lite här hemma...
Gnagt en morot...(har fått dille på morötter :)
 
 
Bakat en kaka.En Gizzekaka..Hade tänkt baka en Sockerkaka...men när jag kikar i skåpet så plockar jag fram...Farin &  Odense Vita Chokladprickar...det är som det brukar när jag ska göra nåt..men nu minns jag faktiskt vad jag hade i kakan!
 
3 ägg
2 dl socker
1 dl farinsocker
 
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao
3 dl vetemjöl
 
100 gram bregott
1 dl starkt varmt kaffe
 
1 dl Vitchoklad knappar..
 
175 grader 45 minuter
 
På kakan hade jag Ganache!
 
1 dl grädde
100 gram choklad
1 msk smör
 
( Använde IKEA:s choklad...blev grynig  )
 
och lite vita knappar :)
 
Får väl se vem som ska få smaka denna kaka...t om smeten var god hihi :)
 
Haft besök av käre bror...han fick dock bara kaffe och en Chocolate Chip Cookie  
 
Lunch idag : Spenatsoppa & Ägghalva :) Nyttigt och gott!
 
Nu ska jag ta mig ut i solen! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: