gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Borta bra men hemma bäst...

Kategori: Allmänt

Morgonens fruktdrink..Banan, Päron, Apelsin & Citron...
Tog mig en kylig promenad...
 
Fixade lite snabblunch...
 
Åt riven morot & vitlöksmarinerade haricoverts före maten..
 
Tärnade Lax ..bara salt, svartpeppar & pressad citron..Kokade Pasta..Hade kvar ca 3msk vitlökscremefraiche som jag rörde ner i pastan, på med lite provencalsk krydda & persilja...
Smarrigt värre!
 
Sen tog vi oss en tur....till stan...och hör och häpna...kom längre än till Bergvik...Mitticity blev det...men nej jag är ingen shoppingmänniska..och inte orkar jag va i stan länge heller...(klarade av Mitticity på 40 minuter..)
Tog oss en tur till IKEA...där blev det lite blandat med hem...tog en fika där..
 
Blev bara en kopp med svart för mig...fanns inget som lockade till...
 
Hemma blev det Fiberhavregryns Våfflor..Grädde & Lingonsylt ! Mums!
 
Haft några ganska bra dagar..men nu har jag ont..gillas inte...
Har i alla fall pratat med en som lyssnade idag så nästa vecka blir det ny läkare...för jag känner min kropp bäst själv!
 
Nej nu ska tvätt hängas..sen blir det att kolla om det finns nåt på dumburken :)   / Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: