gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fläskfilé a la 1982

Kategori: Allmänt

1982 och fyra fem år efter det var jag barnvakt i varenda stuga....
 
Hos "mitt första barn" var jag mest varje dag hennes första år...Blev ibland bjuden på mat..och ofta Fläskfilé i ugn och Ris...
 
Har tänkt så ofta på detta men ändå inte lagat maten ..-men idag:
 
Fläskfilé stekt i skivor, med Champinjoner, Soya, Grädde, Ketchup, Grillkrydda (Ja ni läste rätt)...
Svartpeppar och lite salt tog jag också...Alltså jag vet inte riktigt hur de gjorde, men det smakade som det gjorde då...
In i ugnen och ost på :)  Ris till...Så gott!
Blev så mätt..så det dröjer inna det blir nån ChokladPannacotta :)
 
Soffläge blir det i alla fall! Nu är här så varmt av både brasa och spis /ugn som gått hela eftermiddagen ! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: