gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Lördag-Melodikryss-Fruktdrink & Restlunch

Kategori: Allmänt

Kaffe i soffan till nyhetsmorgon och melodikryss..
Fruktdrink..
 
Handlat lite...
 
Restlunch: Köttgrytan från igår (hade i lite thai sweet chili) & kokade Basmatiris till :) Smarrigt!
 
Ska försöka komma ut på en promenad..
Sonen ska ut på partaj...
 
Jag får gäster...så bäst jag kommer på nåt att bjuda på :)
 
Ha en fin lördag! / Gizze

Kommentarer

  • Eva säger:

    Hej Gizzez, såg din blogg av en slump, när jag satt vid datorn. Jättefin blogg. Jag har varit gift i 25 år, och min man älskade att laga mat, nu finns han inte här längre, så det känns så ovant för mig att "stå vid spisen" Jag såg att den 8 jan-13 hade du gjort lax, kan jag få receptet ? hälsn/eva

    Svar: Hej Eva!Beklagar..Hoppas du kommer att lära dig älska att stå vid spisen!
    Jag gör inte mat på recept utan på känsla!
    Den Laxen, köpte portionsbitar, stekte dem 3-4min på varje sida, flingsalt, svartpeppar från kvarnen, pressade citron på direkt i stekpannan..
    Ibland använder jag mig av alpnaerings kryddor även på Lax, men inte här..
    Sparrisen steks bara nån minut i smör salt & peppar..(helst färsk här hade jag fryst)
    Hollandaise..får du leta upp ett recept på, jag kör på känsla, denna gång körde jag den i mixer istället för att slå den i grytan..

    Lycka till! Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-01-12 | 16:33:45

Kommentera inlägget här: