gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Snacks Knäcke

Kategori: Allmänt

Sovit dåligt.. ont i ryggskrutten..
Men nu känns det okej...Började dagen med kaffe i soffan...kollade nyheter...
 
Dagens fruktdrink: Blodgrape-Banan & Hallon...Shit va go alltså :)
Fick oss en skön promenad...
Nu har jag gjort Snacks Knäcke igen!
Var ett tag sen och blev så sugen..och detta har jag ju faktiskt ett recept på ...
 
2 ½ dl vatten &
½ dl Rapsolja  kokas
 
Blandas med :
2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
½ dl krossat linfrö
½ dl pumpakärnor
Knappt en ½ tsk salt
 
Bred ut i långpanna..
 
Strö flingsalt över..
 
150 grader 1 timme
 
Lunch idag blev Grönsakssoppan från igår och lite gott Knäcke!
 
Mätt i magen..bäst att ta disken...Undrar om det blir nåt kaffe hos nån idag....
Hoppas ni har en fin torsdag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: