gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fönstertvätt & Stranden

Kategori: Allmänt

Började dagen med kaffe och sen putsade jag alla fönster...klockan nio var det klart..då blev det en drink på Banan, Hallon, Apelsin & Citron....
Därefter blev det en timmes promenad...
Sen fick det bli stranden....dryga 5 timmar där :) Så varmt och skönt..och så mycket folk, mest hittills i år :)
Fantastisk bild :..hmm...Hade med mig två surdegsmackor med västerbottenost..några tomater och lite paprika...Kaffe såklart..och massor av Vatten :) Känner hur det bränner i ansiktet nu...
Hemma igen blev det Torskrygg, Spenat & Färskpotatis...
Satte en deg också...så det blev dryga 90 Gizzebullar :) Barnen måste ju få Bullar :) Hembakta...utan en massa tillsatser, bakta på Ekologiskt mjöl...mindre socker än andra har ...blir så gott ändå :)
Hälften med kardemumma, kanel, vaniljsocker, mandelmassa och andra halvan med Kardemumma och vaniljcreme :)
Har suttit ute en stund nu..fortfarande så skönt! / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Nu har jag producerat morgondagens 2 drinkar (samma recept som din drink i morse) 90 bullar.....tror jag aldrig jag lyckats åstadkomma hittills.....Oj så gott det ser ut//Carin

    Svar: Men bra där! Du ska se att det blir som ett gift :)Tack!Jag har alltid älskat att baka...vill helst starta eget, men kroppen vill inte alltid vara med på det jag vill...men i hemmets lugna vrå, utan stress funkar det bra :) Tror alla ungar blir nöjda! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-07-23 | 20:07:51

Kommentera inlägget här: