gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez Restaurang

Kategori: Allmänt

Började dagen med en drink på Jordgubbar, Banan , Apelsin & Citron :)
Barnen åt macka och flingor :)
 
Gräddade två Grova Surdegsbröd...
 
Åkte till goa vänner...
 
Hade med surdegsbröd och kakor..och vi fikade och tjattrade som vanligt..barnen lekte och badade...eller testade poolen med 14 gradigt vatten...
 
Tog Lasagnelunch hos mor....Hemåt, lek på gården...kan säga att Bobby Cars och våra cyklar är vältvättade :)
Pannkaka & Grädde ute...
Raggarsväng....kollat alla Raggarbilar :)
 
Barnen har badat och vi har Grillat....Varför äta dyrt ute när man kan äta på Gizzez Restaurang som vi sa idag :)
Grillspett, Supergo Bea, Klyftpotatis, Tomat & Paprika i ugn..
Mätta och glada...i soffan!  / Gizze
 

 

Kommentarer

  • magnus säger:

    Ser gott ut med surdegsbröd.

    Svar: Det Är gott! Och nyttigt dessutom,, ekologiskt mjöl, ingen jäst...rensar kroppen fint :)
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 21:45:26
  • Anonym säger:

    Får nog prova detta, låter nyttigt ! :)

    Svar: låter klokt ;)
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 22:28:00
  • magnus säger:

    Något tips hur det blir bra ? (kryddor m.m.)

    Svar: lång procedu, först ska du ha en rågsur i kylen, den ska matas en till två ggr i veckan, av rågsur sätter du en fördeg, som ska jäsa,och på den gör du bortgörningen / eller slutdegen som sen jäser igen, Kryddar inget, bara Salt , men Skållar Fiberhavregryn, Solroskärnor, Pumpakärnor och krossat linfrö, annars bara vatten, ekologiskt rågmjöl och vetemjöl...Het ugn, het plåt...vatten inkastat...underbart gott :)
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 22:34:55
  • magnus säger:

    Får prova detta.
    tar nog en vecka för mig.
    Men det är ju sommar!!!

    Svar: Precis då har du sysselsättning :)
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 22:47:02
  • magnus säger:

    ok:)

    Svar: Kan få en liten rågsur att starta med om du vill...den kan de va lite klurigt med i början...men du bör nog läsa på först :) finns sidor som är toppen....själv gör jag allt på känn efter att ha testat och läst :) hmm...inte ofta jag läser dock
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 22:54:24
  • magnus säger:

    Kan nog va bra med lite hjälp ja, så man inte gör helt fel. :)

    Svar: http://www.bakasurdeg.se/
    Bästa länken...
    gizzez.blogg.se

    2013-06-15 | 23:09:06
  • magnus säger:

    ok :)

    2013-06-15 | 23:40:03
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Kan inte du börja sälja bröd! ?!Jag skulle köpa direkt av Gizzez restaurang! :)Kram Petra

    Svar: Tack så snällt...om bara min kropp ville så att jag vågade satsa, då hade jag sålt Gizzez Bröd & Mat i mängder... ;) KRAM
    gizzez.blogg.se

    2013-06-16 | 00:24:18
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com
  • Anki säger:

    Hej
    Tack för brödet så gott:) man orkade inte så mycket men det kändes väldigt nyttigt. Kram på dig

    Svar: Tack du <3 Nästa gång blir det Frallor :) KRAM
    gizzez.blogg.se

    2013-06-16 | 18:36:48

Kommentera inlägget här: