gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez Pizza en Vinnare

Kategori: Allmänt

Jag vann...mitt recept blev en av 5 vinnare i Lidl:s Pizzatävling!
 
Gizzes pizza: enkel pizza med god botten!

Pizzadeg:
-25 g jäst
-1,5 dl ljummet vatten
-knappt 4 dl vetemjöl
-1 tsk salt
-1,5 msk olja
-låt degen jäsa i 40 minuter kavla sedan ut på plåt.

Toppning:
-färska skivade champinjoner
-skivad mozarella
-strimlad paprika
-strimlad lök
-basilika (gärna färsk)

Grädda pizzan i 250 grader i ca 12-15 minuter. Ta ut pizzan och lägg på mindre bitar Prosciutto.
Hihi vad glad jag blir....Hoppas ni testar den! / Gizze
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: