gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Matfix

Kategori: Allmänt

Jag åkte till min kära mor och gjorde mat som vi tog till moster där det var "Gamla Minnen Träff"
Härligt att träffa dom alla!
Jag fick mig lite mat & fika med dom innan jag åkte hem till min soffa igen :) 
Hoppas de har en fortsatt trevlig kväll :)
 
Hade gjort en Fläskfilégryta med paprika, färska champinjoner, lök, fond, soya, grädde...
Timjan, Alpnaering Vitlökspeppar, Pepparmix, Chilikrydda, Svartpeppar & Havsörtsalt!
 
Potatisgratäng..med purjo, svartpeppar, vitpeppar, salt..grädde och lätt creme fraiche..ost på sista stunden..

Hade med Surdegsfrallorna...och gjorde en Sallad på Isberg, Kärsbärstomater, Gul & Röd Paprika..rödlök vid sidan om :)
 
Det blev Kaffe och Kladdkakan med Baileys Ganache :) Den gick hem!

 
Nej nu ska jag hänga här i soffan med en kopp thé och slölyssna på melodifestivalen.../ Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: