gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fredag med sol

Kategori: Allmänt

Vilken dag det varit...lite kallt men solsken :) Gillas starkt...
Efter drink och bakning så drog jag iväg en tur..
Mor bjöd på lunch! Smakade bra! Stod att de skulle ha Schnitzel, men det var panerad Kotlett, men mycket god!
Sås potatis & Sallad....Tack kära mor :)
 
 
Åkte hemåt och ut på promenad med god vän...
Hem in och vände och ut på en kort promenad igen...
In på systemet och köpte en flaska vin...tänkte köpa godis, men gjorde mitt eget istället...
"Ankipankis-godis" som guldkornen kallar det....tog två till kaffet nu...Smarriga så :)
 
Känns skönt att jag gjorde ett varv med dammsugare och mopp i morse...så slipper jag det nu!
Ikväll blir bara lugnt...trött och känner att jag ska ha fredagsmys :) 
Önskar er en fin kväll!  / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Vilka godbitar.... i fina formar....Här blir det hämtmat ikväll, bara tanken på att handla/laga till/inte veta vad man ska laga....när man jobbat till 17.00, nä jag pallar inte. Kan berätta att ända sedan jag började med Smooties, så har jag varenda dag druckit dessa goda drinkar. Gör gärna med både citron/blodgrape. Ha en bra Fredagskväll säger Carin i Kristianstad

    Svar: Så kul att du skriver Carin! Hämtmat är säkert bra :) Skulle nog inte heller orka laga mat varje dag om jag arbetat till 17...
    Ja men visst är drinkarna goda (Hade slut på apelsiner så nu har det blivit blodgrape emellanåt...) Längtar efter tiden med Blodapelsiner från Sicilien! Så goda :)
    Känner att jag fuskat lite för mycket nu emellanåt med både sött och frukost,,tror jag ska unna mig en rejäl frukost en av dagarna i helgen ;)
    Men drinkarna är underbara och gör underverk!
    Ha en fin kväll du! /Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-18 | 18:47:41
  • mor maggan säger:

    Carin skriver långa kommentarer. Jag fattar mej kort: Du gör fantastisk mat och brödet älskar jag. Det vet du. Jag tror att folk tycker det är besvärligt att skriva här. Konstigt när de skriver så mycket 'skit' på facebook.

    Svar: hihi...tack för kommentar kära mor :)
    gizzez.blogg.se

    2013-10-19 | 11:20:50

Kommentera inlägget här: