gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Guldkornshelg!

Kategori: Allmänt

Morgonens goda: Blåbär, Nektariner, Apelsin & Citron!
Tyckte jag hade ganska god form...
Plockade tvätt..tog en tur med dammsugarn, duschade, tog en promenad...
Kaffe & Surdedgsmacka på trappan :)
 
Var till affären och handlade lite...där trodde jag att jag skulle svimma... :(
Hade väl gjort för mycket..det är Stopp i kroppen på mig...ena sidan mer än andra.gillar det Inte.
 
Lunchat med sonen...gjorde Stuvade Makaroner & Gammaldags Köttbullar..(vit & svartpeppar & salt bara) Ägg, Grädde & Havregryn
Smakade bra...Har kvar så Guldkornen kan få också :)
 
Ska vila en stund..sen ska jag trotsa värken och fixa lite...kommer ju killar som jag gillar! Hoppas va på topp då såklart :)
 
Önskar er en fin fredag!  / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej// Har precis varit och handlat bl.a. färs. Tänkte oxå göra köttbullar. Gör dom efter min mors recept, men havregryn, har jag aldrig testat att ta i. Hur mycket tar du till ca 1 kg färs? Tar du i dom som dom är eller låter du dom svälla ngt innan undrar Carin

    Svar: Hej!Ja nu när rötmånaden är över blir det färs igen :)
    Kör havregrynen i mixern för att få dem "malda" till 1 kg 5-6 msk..ja det fick svälla någon minut med ägg och grädde salt och vit & svartpeppar...smakade bra :) Hade inte ens lök i....
    Ha en fin kväll! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-09-06 | 18:29:49

Kommentera inlägget här: