gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Laxlunch

Kategori: Allmänt

Haft go vän på fika...förkylda båda två...
Åkte och köpte mig jeansleggings...hittade inga jeans som inte var en halv mil för långa i benen...
Ätit lunch: Idag Lax, Morötter, Ärter & Hollandaise
 
Är lite hängig men ska iväg på en grej senare idag..som jag inte vill missa...
Ska ta mig en kort promenad och sen några panodil så klaras dagen!
Solen skiner ju...då vill man ju inte vara inne!    / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej// Har förstått att det går mkt förkylningar och magsjuka nu. Själv blir jag alltid hes, tappar rösten, och sedan är jag skrovlig i halsen i många veckor. Idag har vår gympa börjat ( tis/torsdagar) så det blev "bara" mackor i kväll. Surdegsbröd, köpt sådant, säker inte på långa vägar lika gott som det du gör. Drinkarna står klara i kylskåpet till i morgon. Det blev Jordgubbar/Apelsin/Citron. Hej från Carin

    Svar: Hej Carin!Här blev plock...visar snart! Ja jag känner av förkylning..men mycket vitlök och frukt och grönt+ en whiskey kanske hjälper bort den :)
    Ja tänk dessa drinkar-de är verkligen som ett gift..på ett bra sätt! Duktig du är som gympar..hoppas komma igång med nåt när jag nån gång får röntgen..
    Må gott! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-09-03 | 20:24:25
  • Carin säger:

    Vilket Sjukhus ska du Röntgas på? Gäller det en vanlig slätrtg alt MR? Är det Kristianstad kan jag kanske "prata fram dej i kön" Carin igen

    Svar: Men vad snällt av dig...Vet inte När eller Var..Ska till Ortopeden i mitten av oktober..bråkat länge med mina läkare här. ( Säffle i Värmland) Sista kommentaren var "Röntgen är Farligt, det är strålning" _ har en Whiplash i grunden sen slagit i huvudet rejält, så jag kommer att kräva en MR! Kommer hota med att gå till tidningen annars...står inte ut med värk..vill orka! Tack för din omtanke :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-09-03 | 20:42:29
  • Carin säger:

    Klart du ska kräva en MR! Varje patient har rätt till ett fritt vårdsökande i vilket landsting man än väljer. Det man själv får stå för är resekostnaderna. Som jag nämnt jobbar jag på ortopeden i Kristianstad-Hässleholm. Och i Hässleholm opererar man höfter/knäproteser på löpande band, och där kommer patienter från hela Sverige. Så med all rätt, stå på dej//Och strålning, skitsnack. Har varit med för länge inom vården (både på ont och gott) Carin igen

    Svar: Jo jag ska stå på mig...har tjatat många år nu Tack igen! /Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-09-03 | 21:01:24

Kommentera inlägget här: