gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ätit precis hela helgen...

Kategori: Allmänt

Fick ett ryck och gjorde Müsli kl 07 i  fredags morse...Så det blev min frulle... Mûsli med Grekisk Yoghurt :)
Åkte och arbetstränade...
Gjorde Focaccia...och fick god Tomatsoppa till :)
Hemma igen tog jag en promenad...är förkyld, så det blev en kort tur....bara för att få luft :)
 
Sonen hade önskat Chokladmousse- så det gjorde jag till kvällens mys...
Gjorde en Potatiskaka a la Gizze...Lax & Hollandaise till :)
 
Efter det tog vi Chokladmousse ( med Daim på) Vid brasan....Sonen hade ett gäng här så det blev sent och inte mycket sömn...
Frukost lördag morgonvid tv:n...Blodapelsinjuice, Mûsli med Grekisk Yoghurt & Surdegsmackor....
 
Vi tog oss en tur ut på landet.....Nu får vi se när det kommer Älg sa jag....klockan var runt lunch....45 sekunder senare står en stor Älg mitt framför oss på vägen.....Mäktigt :)  ( Vi gissar på samma älg som vi såg sist....halvtam sådär)
 
Hem och fixade Köttfärssås & Spagetti till lunch...Gjorde även matlådor av det...
 
Tog promenad...
Igår kväll åt vi Entrecote Bea & Sallad....(Ångrar att jag inte köpte Ryggbiff som jag brukar)
 
 
Kom upp sent idag...Frulle i soffan...(Förkyld)
Förmiddagsfika...Kaffe & Keso Ostkaka med Hallonsylt ( Som jag gjorde igår)
Lunch...Västerbottenpaj, Romsås, Gravad & Rökt Lax & liten Sallad...
 
 
 
 
Behöver jag säga att jag är mätt.....
 
Regnar så vi har ingen lust att ta nån promenad.....Kanske tar en biltur och kollar Älg.....
Ha en fin sista dag på denna helg! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: