gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fredag med Räkmys...

Kategori: Allmänt

Vi tog oss lite bubbel och Räkor igår kväll....gjorde en Majjo och en Aioli till....
 
I morse blev det bara kaffe och en halv fralla för mig...sen en banan....
Tog oss en en och en halvtimmes lång promenad...skönt!
 
Sen åkte vi till Grön Ko och fikade...är mysigt där, men kakorna får inga höga betyg av mig :( trist med dyrt och skåpsmak..inte var det nån smörsmak på dom heller...men men...en mysig stund hade vi innan regnet kom :)
 
Här hemma blev det snabblunch....Isterband, Stekt Ägg, Stekt Lök & Rödbetor :)
 
Har bakat Baguetter idag...sonen ska ha Kräftskiva ikväll... ( Vi ska också mumsa Kräftor)
Två plåter har jag skivat Baguette och lagt Basilika & Vitlökssmör på och lite Prästost...ska in i ugnen sen...( Gjort sånt till kalas här förut, enkelt och uppskattat)
 
Nej nu får det bli en kaffe.....Fin lördag på er! / Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: