gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gravlaxmacka

Kategori: Allmänt

Hade en mysig kväll igår! Soffhäng med brasan tänd, nästan väl varmt :)
Åt ju Pulled Pork! Mumsigt!
 
Frukost i morse... Nypressad Blodapelsinjuice, Surdegsmacka & Kaffe..soffhäng..
Sen tog vi oss en dryg timmes promenad...skönt!
Var in på ICA (Jo jag kunde bo där) Blev akut sugen på Lax...
Så hem och vispa ihop en Gravlaxsås, Fick fram Grovt Surdegsbröd och på med den Gravade Laxen! Voila!!!
Skulle kunna äta Lax varenda dag :)
 
Fin lördag på er! / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej Gizze// Håller fullt och fast med dej: LAX ialla de former skulle jag oxå kunna äta varje dag. Tycker det är fantastiskt gott. Nu blir det strax MandelLAX i ugn. Louise är hemma från Stockholm och har önskat det. Sedan blir det Mello varvat med OS! Ha en bra kväll själv, önskar Carin

    Svar: Hej Carin! Härligt för dig att ha Louise hemmavid :)Här blir lugnt...med hemmagjord pizza...ja se laxen var så god.....kan gå och längta flera ggr per dag efter nån form av lax....här kollar gubben lite os....mello skippar vi helt Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-02-08 | 18:15:12

Kommentera inlägget här: