gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kakao Choklad & Blåbärsbröd

Kategori: Allmänt

Det godaste jag bakat! Yummie!!!
(Vetesur / Rågsur...Fördeg på Vete..Lite Råg & Graham, resten Vete..Kakao, 70% Mörk Choklad & Blåbär..salt och en gnutta jäst.)
Satte deg i morse innan jag åkte och arbetstränade (Där var trevligt som vanligt)
Hemma igen vek jag deg ett par gånger..
Åt Fläskfilégrytan..wokade lite zucchini, paprika lök & vitlök till!
Gjorde Köttfärssås & Spagetti till matlådor (Själv ska jag äta Lax i morgon hihi)
Gräddade mina bröd, tog en promenad.. och nu provsmakat....
"Jäklar va gött" va sonens kommentar " Sånt vill jag äta ikväll"      (Gissa om jag också ska det ;)
Skickade med några bröd till goa vänner, detta ska helt klart ätas Nybakt!
 
Tagit mig kaffe och kladdkaka (kanske inte så smart eftersom vi ska på kalas sen
 
Brasan är tänd ( Jo det är varmt ute) Solen skiner....jag ska hänga tvätt...ikväll är det Tjockare än vatten!
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: