gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Min "absolutingetplaneradedag"

Kategori: Allmänt

Sov så himla bra! Började dagen i soffan med en stor kopp kaffe :)
Softade i soffan en stund..sen blev det för tråkigt...fick fram dammtrasan, dammsugarn och moppen :)
Sen blev det en promenad! Kallt :( Snöar också.....Så glad att jag kan elda..här är varmt och skönt!
Ätit lunch: Köttfärslimpa med feta och tomat...Jasminris , Sås (Som jag gjorde igår)Sen gjorde jag en Morotstzatziki...och kokade mig Rödbeta till idag :) Så mätt jag är alltså...
 
Fick för mig att göra en Paj! Så det fick det bli...Pajdeg på vete, smör & socker i botten..(lite salt också)
Äpplen, Hallon...Sen ett lager med Fiberhavregryn, Farinsocker, Smör och lite Vanilj....halv påse Vit Choklad fick det gå på också :) 
Denna ska vi avnjuta senare idag....får väl slänga ihop en vaniljsås till :)
 
Passade på att göra morgondagens mat på samma gång!
Glada Grisens Falukorv & Potatismos (Gör Blomkålsmos till mig i morgon)
Stekte Falukorven med gul Lök, Kokade upp en blandning av Soltorkad Tomatost och Vitlöksost, Päron, Röd Paprika och Grädde...lite peppar och salt :)
Tänk så billigt gott och enkelt...detta serverade min moster som "bjudrätt" på 80 talet :)
 
Nej nu ska jag ta mig en promenad igen....innan det lägger sig för mycket snö....vill ha vår.nu / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: