gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

2013-2014

Kategori: Allmänt

Så var det då 2014 
Hade en fin Nyårsafton!
Började med en drink:
Tog en tur till kära mor och fick mig kaffe :)
Tog en promenad..
Fixade med käket....
Pilgrimsmusslor på bädd av Ruccola & Paprika.. Smörstekta med vitlök och citronzest, och sen med lime & citronsmör :)
Ryggbiff & Krämig Potatisgratäng med mycket vitlök & provencalska kryddor :) Ljuvlig Rödvinssås , Grön Sparris & Liten Sallad!
  
Chokladmousse, Saffrans & Citronkokta Päron med Mandelknäcksås & After Eight
 Gissa om vi blev mätta :) 
Sen blev det ut och kika på fyrverkerier :)
Verkligen en mysig nyårsafton!
 
Idag blev det sovmorgon..och en drink såklart :)
 
Hoppas ni alla haft en härlig Nyårsafton och jag önskar er en fin första dag på det nya året 2014  / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Visst är det mysigt med god mat/dricka och festlig dukning. Efterrätten "vår" blev så uppskattad. Nu hade jag bara Del Monte päron, men gott det oxå. Men....herregud så trött jag varit hela dagen, tål inte sena nätter och "blanddricka" Så nu sängen// Carin

    Svar: Javisst är det mysigt! Va kul att ni gillade den! Gick säkert bra med såna Päron också :)Jag har varit otroligt pigg...konstigt nog :) Men det blir snart sängen här också! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-01 | 21:33:53
  • Petra Nymans Dagbok säger:

    God fortsättning på dig! Så smarrigt allt såg ut! Kram Petra

    Svar: Tack detsamma :) Ja mycket gott var det! Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2014-01-02 | 16:19:29
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: